Es troba situat a
Un dels factors principals que condiciona l’organització del centre és que s’atén alumnat d’edat cronològica compresa entre els 3 i 20-21 anys, per la qual cosa l’estructura no és com la d’un centre de primària sinó que l’escolarització és molt més llarga i això requereix oferir un recorregut escolar diferent i una oferta formativa adaptada
a les necessitats educatives especials dels alumnes, amb la finalitat
última d’optimitzar al màxim les seves capacitats i competències.
Els alumnes s’agrupen en 19 unitats on són atesos per un mestre/a i un educador/a, i un mestre/a de taller, addicionalment, en el cas de les Aules Obertes i Programes de Qualificació Professional. En algunes unitats es compta amb el suport addicional d’una segona educadora. També es compta amb el suport de tres monitores.
Els alumnes s’agrupen en 19 unitats on són atesos per un mestre/a i un educador/a, i un mestre/a de taller, addicionalment, en el cas de les Aules Obertes i Programes de Qualificació Professional. En algunes unitats es compta amb el suport addicional d’una segona educadora. També es compta amb el suport de tres monitores.
També es caracteritzen per un
funcionament intel·lectual diferent que generalment coexisteix amb
limitacions en dues o més habilitats d’adaptació: Comunicació,
Auto-cura, Vida a la llar, Habilitats socials, Utilització de la
comunitat, Autodirecció, Salut i seguretat, Habilitats acadèmiques
funcionals, Temps lliure i Treball.
Una altra particularitat és que la ràtio és molt diferent quan es tracta de centres d’educació especial. Estableixden un màxim de 8 alumnes per les dues unitats de primària i per la unitat de Programa de Transició a la Vida Adulta.
Una altra particularitat és que la ràtio és molt diferent quan es tracta de centres d’educació especial. Estableixden un màxim de 8 alumnes per les dues unitats de primària i per la unitat de Programa de Transició a la Vida Adulta.
L'aula Mestral, d’educació infantil, atén un
màxim de 6 alumnes i a l’aula Xaloc, d’educació infantil, s’estableix
un màxim de 7 alumnes.
En el cas de les Aules Obertes i dels Programes
de Qualificació professional Inicial, la ràtio és de 12 alumnes per
perfil o 6 alumnes a cadascun dels dos grups.
La unitat d'atenció a alumnes
amb Trastorns Greus del Desenvolupament atén un màxim de 5 alumnes. El
Programa d' Habilitats Socials, es realitza en grups, d'un màxim de 4
alumnes.
- 13 mestres d’educació especial amb tutoria
- 1 mestra d’educació especial per cobrir la dedicació als càrrecs directius
- 1 mestra d’educació especial per impartir la informàtica i l’educació física
- 6 mestres de taller
- 16 educadors
- 2 educadores del Servei de Salut Escolar
- 3 monitores
- 2 psicòlegs
- 3 logopedes, una d'elles a mitja jornada
- 1 fisioterapeuta
- 1 psicomotricista
- 1 treballadora social
- 1 directora escolar i tècnica
- Servei de Psicologia
- Servei de Fisioteràpia
- Servei de Psicomotricitat
- Servei de Logopèdia
- Servei de Treball Social
- Menjador
- Bus escolar
- Activitats extraescolars
La meva experiència en aquesta sortida va ser molt bona però a la vegada desmotivadora, ja que no agafen a integradors socials com a tal, sinó que agafen a monitors fent la funció d'un integrador.
I ja per finalitzar no proposaria res com a integradora perquè a Sant Rafael fan un treball molt bo amb els nens per tal de millorar la seva autonomia.
Per a més informació:

No hay comentarios:
Publicar un comentario